Registruotis

Lieknėjimas be žalos sveikatai: morkų salotų dieta

Lieknėjimas be žalos sveikatai: morkų salotų dieta

@ Shutterstock


 
Galima išskirti kelis morkų dietos variantos, tačiau trijų ir dešimties dienų dietos – pačios populiariausios, o svarbiausia – išties efektyvios.
 
Morkų dieta priskiriama prie monodietų, todėl tokia mityba tinka ir patinka ne visiems. Gydytojai nerekomenduoja šio mitybos plano sergantiems lėtinėmis ir uždegiminėmis virškinimo organų ligomis.
 
Per savaitę galima numesti nuo 3 iki 10 kg (viskas priklauso nuo jūsų turimo antsvorio: kuo jis didesnis, tuo daugiau kilogramų „nutirpsta“).
 
Pagrindinis dietos patiekalas – salotos. Jos ruošiamos taip: kilogramą šviežių morkų reikia sutarkuoti kartu su žaliu obuoliu, įmaišyti šaukštą medaus ir tiek pat – alyvuogių aliejaus, taip pat vienos citrinos sultis. Viską reikia gerai išmaišyti ir laikyti šaldytuve, suvalgyti per dieną, padalinus į 5-6 porcijas, o tarp valgymų išgerti po stiklinę negazuoto mineralinio vandens.
 
Kasdien šias salotas reikia gaminti šviežiai, t.y. neruošti kelioms dienoms į priekį.
 
Grįžti prie normalios mitybos reikia po truputį, pridedant vis naujų produktų. Jeigu prie įprasto raciono grįšite staiga, numesti kilogramai sugrįš, be to, gali prisidėti ir sveikatos problemų, nes griežta dieta ir po jos sekantys persivalgymai – didelis stresas organizmui.
 
Ketvirtą dietos dieną galima pradėti gerti kefyrą (1-2 stiklines per dieną). Pageidautina, kad jis būtų ne per daug riebus (bet ir ne 1%).
 
Beje, šios morkų salotos tinka ir tiesiog iškrovos dienai – per ją atsikratysite 0.5-1 kg.
 
Jei norite palaikyti figūrą ir nepilnėti, galima tokias salotas gaminti pietums ir vakarienei, pridedant baltymingų produktų (pavyzdžiui, virtos mėsos ar virtų kiaušinių).
 
Pastaba: morkos pasižymi stipriu tulžį varančiu poveikiu, todėl tokia dieta netinka sergantiems tulžies pūslės akmenlige. Kita vertus, tai nereiškia, kad morkas iš savo raciono reikia išbraukti visiškai – valgyti jas galima kasdien, tačiau po nedaug.